• PROJEKTY MATEMATYCZNE

          • ROK SZKOLNY 2023/2024

            Projekt "Matematyczny Lapbook" 

             

             

             

             

             

            koordynator: I.Pelplińska, nauczyciele matemayki

             

            ROK SZKOLNY 2022/2023

            Od 17.02.2023 do 10.03.2023 chętni uczniowie klas szóstych wzięli udział w kolejnej edycji projektu matematycznego pt.: „Lapbook- własności i pola wielokątów”.

            Organizatorami projektu byli nauczyciele matematyki: Marlena Aniołek oraz Izabela Pelplińska.

            Celem konkursu było rozwijanie kompetencji matematycznych, poprzez zastosowanie metod aktywizujących z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań uczniów oraz ich aktywnego działania, a także utrwalenie wiadomości dotyczących własności oraz sposobów obliczania pól poznanych wielokątów.

            Zadaniem uczestników było wykonanie lapbook’a, którego bohaterami były trójkąty i czworokąty.

            W ramach projektu zgłoszono 7 prac. Spośród nich organizatorzy postanowili wyróżnić trzy.

            I miejsce – Szymon Kapitkowski z klasy 6a

            II miejsce – Antonina Krzemińska z klasy 6a

            III miejsce – Filip Lubiński, Jakub Pankau, Michalina Tomankiewicz z klasy 6b

            Nagrodzone prace wyróżniły się ciekawym podejściem do tematu pracy, pomysłowością oraz dużym wkładem pracy własnej.

            Autorzy wszystkich lapbook’ów zostali nagrodzeni oceną bardzo dobrą lub celującą z matematyki. Autorów wyróżnionych prac dodatkowo uhonorowano pamiątkowymi dyplomami i drobnymi upominkami rzeczowymi. 

             

            ROK SZKOLNY 2021/2022

            MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA

            W bieżącym roku szkolnym po raz czwarty organizowaliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. W tym roku Tabliczka Mnożenia obchodziła swoje święto 1 października i była to już XI edycja. 

            W ramach tego święta nauczyciele matematyki przeprowadzili egzamin ze znajomości tabliczki mnożenia i wyłonili ekspertów w klasach: 4a, 4b, 4c, 4d oraz 5a5b. Pozostali uczniowie mogli wykazać się znajomością tabliczki mnożenia przed komisjami egzaminacyjnymi złożonymi z uczniów klasy 6a7c


            Liczba ekspertów była następująca:

            • wśród czwartoklasistów wyłoniono – 29 ekspertów;
            • wśród piątoklasistów – 8 ekspertów.


            Uczniowie, którzy bezbłędnie rozwiązali równania otrzymali odznakę
            EKSPERT TABLICZKI MNOŻENIA.

            W ubiegłym roku szkolnym ŚDTM odbył się wyłącznie w salach lekcyjnych, dlatego też w bieżącym roku szkolnym postanowiliśmy wyjść z tabliczką mnożenia również na boisko szkolne. Uczniowie chętnie chwalili się znajomością tabliczki mnożenia bawiąc się przy tym wyśmienicie. 

            Serdeczne podziękowania należą się przede wszystkim uczniom z klasy 6a i 7c za wcielenie się w rolę egzaminatora.

            DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM I ZAPRASZAMY ZA ROK !
             

            Relacja z wydarzenia: TUTAJ !

        • KONKURS NA GRĘ MATEMATYCZNĄ

        • Projekt jest skierowany do wszystkich uczniów klas V-VIII.

          CEL GŁÓWNY

          • popularyzacja matematyki oraz rozwijanie twórczej i kreatywnej postawy.
             

          CELE SZCZEGÓŁOWE KONKURSU

          • popularyzowanie nowoczesnych logicznych gier planszowych;
          • kształtowanie zdolności pozyskiwania i wykorzystywania posiadanej wiedzy matematycznej w  praktyce;
          • kształtowanie  umiejętności logicznego i abstrakcyjnego myślenia, spostrzegawczości, umiejętności planowania i myślenia strategicznego;
          • rozwijanie wyobraźni, kreatywności i twórczego myślenia;
          • pozyskiwanie i rozwijanie oraz usystematyzowanie wiadomości matematycznych.
             

           Wymagania dotyczące prac konkursowych:

          1. Każdy autor/grupa autorów (max. 3 osobowa) pracy może nadesłać drogą mailową maksymalnie jeden projekt gry.
          2. Każdy e-mail powinien zawierać imię i nazwisko uczestnika oraz klasę do której uczeń uczęszcza.
          3. Do konkursu mogą być zgłoszone wyłącznie prace autorstwa uczestników, nienaruszające praw autorskich osób trzecich i niepublikowane uprzednio.
          4. Proponowany projekt, podpisany przez autora/autorów powinien być przedstawiony w formie plansz, rysunków, zdjęć oraz opisów. Wszystko należy przesłać drogą elektroniczną na adres: gry.matematyczne@sp10.tczew.pl
          5. Do pracy powinny być dołączone następujące informacje:

          Opis gry, zawierający cel, zasady działania i informacje tj. przedział wiekowy, czy ilość graczy oraz szczegółowa instrukcja użytkowania gry. /opis i instrukcja mile widziana w formie dokumentu lub pliku pdf/

          Jeśli gra ma charakter planszowy, to e-mail powinien zawierać również dodatkowo załącznik w postaci obrazu (.jpg) pokazującego projekt planszy.

          Życzymy ciekawych pomysłów!


          ROK SZKOLNY 2021/2022

          PROJEKT ROZSTRZYGNIĘTY - MAMY ZWYCIĘZCÓW !

          INFORMACJE W ZAKŁADCE -- OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW
           


           

          ROK SZKOLNY 2020/2021

           

          PROJEKT ROZSTRZYGNIĘTY - MAMY ZWYCIĘZCÓW !

          INFORMACJE W ZAKŁADCE -- OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW

          Zapraszamy do obejrzenia prac uczniów PLIK.pdf
           

        • LAPBOOK - WŁASNOŚCI WIELOKĄTÓW

        • ROK SZKOLNY 2021/2022


          PROJEKT ROZSTRZYGNIĘTY - MAMY ZWYCIĘZCÓW !

          LISTA NAGRODZONYCH ZNAJDUJE SIĘ W ZAKLADCE -- SUKCESY UCZNIÓW 

          Prace uczniów można zobaczyć na tablicy korkowej, na II piętrze.
           


          ROK SZKOLNY 2020/2021


          PROJEKT ROZSTRZYGNIĘTY - MAMY ZWYCIĘZCÓW !

          LISTA NAGRODZONYCH ZNAJDUJE SIĘ W ZAKLADCE -- SUKCESY UCZNIÓW 

          Zapraszamy do obejrzenia prac uczniów PLIK.pdf
           


          Projekt jest skierowany do uczniów klas VI.

          Cel projektu:
          Rozwijanie kompetencji matematycznych, poprzez zastosowanie metod aktywizujących z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań uczniów oraz ich aktywnego działania.

          Utrwalenie wiadomości dotyczących własności oraz sposobów obliczania pól poznanych wielokątów.

          Zadanie uczestników:
          Wykonanie lapbook’a, którego bohaterami będą trójkąty i czworokąty.

          Jakie zagadnienia muszą się znaleźć w lapbook’u?
          W swojej pracy uczestnik musi uwzględnić podział, własności, obwód i pole trójkąta oraz poznanych czworokątów.

          Co to jest lapbook i co może on zawierać?
          Lapbook to forma kreatywnego zaprezentowania informacji na dany temat. Przeważnie jest to teczka lub większa kartka z możliwością składania. Wybrane treści przekazuje się w formie rysunków, otwieranych okienek oraz ruchomych elementów.

          Lapbook może zawierać właściwie wszystko: terminy, zagadki, ciekawostki, elementy ruchome, otwierane skrytki, obrotowe koła, składane elementy, miarki itp. Im więcej opcji zawiera dany lapbook, tym ciekawiej. Im więcej zmysłów oglądającego angażuje, tym bardziej interesujący.

          Do czego służy i jak można zrobić go w domu?
          Lapbook pomaga w nauce. Przygotowując elementy powtarzasz różne zagadnienia.
          Pomysłów jest mnóstwo. Do wykonania można wykorzystać zwykły brystol lub gotową teczkę. Dodatkowo potrzebne są: kolorowy papier, klej, nożyczki, czasami sznurek, kolorowe tasiemki, pisaki i kredki. W przygotowaniu lapbook’a pomoże Tobie filmik.

          Na co będę zwracać uwagę?
          Poprawność matematyczną i estetykę wykonania pracy.

        • MATEMATYKA W OBIEKTYWIE

        •  

          Celem konkursu jest zainteresowanie jak największej grupy osób różnymi obliczami matematyki. Konkurs jest skierowany do osób, które potrafią spojrzeć na Królową Nauk oczyma wyobraźni i uwiecznić swoje myśli na fotografii.


          Tematyka:  Matematyka w przyrodzie martwej i ożywionej, geografii, architekturze i sztuce.

          Informacje

          1. Konkurs jest adresowany do uczniów klas IV- VIII Szkoły Podstawowej 10 w Tczewie.
          2. Zdjęcia przekazane do konkursu mogą być czarno białe lub kolorowe. Bez fotomontażu i korekty w programach do obróbki zdjęć.
          3. Każdy uczestnik konkursu może przesłać 1 zdjęcie.
          4. Zdjęcie nie może być wcześniej publikowane.
          5. Uczestnik przystępując do konkursu oświadcza, że jest wyłącznym autorem nadesłanej pracy konkursowej oraz przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie.
          6. Uczestnik przystępując do konkursu oświadcza, że osobom trzecim nie przysługują prawa i roszczenia do pracy konkursowej zgłoszonej przez uczestnika oraz, że zgłoszona praca konkursowa nie narusza jakichkolwiek praw lub dóbr osobistych osób trzecich.
          7. Prace konkursowe nie podlegają zwrotowi i przechodzą na własność organizatora konkursu, który może nimi dowolnie dysponować.
             

          Ocena pracy, rozstrzygnięcie konkursu

          1. Prace będą oceniane z uwzględnieniem następujących kryteriów:
          • dostosowanie się do wytycznych konkursu,
          • pomysłowość i oryginalność,
          • zgodność z tematyką.
          1. Jury wytypuje prace wyróżnione. 
          2. Autorzy wyróżnionych zdjęć będą nagrodzeni oceną celującą. 
          3. Najbardziej wartościowe i ciekawe prace zostaną umieszczone w galerii zdjęć na stronie internetowej szkoły.
             

          ROK SZKOLNY 2021/2022


          PROJEKT ROZSTRZYGNIĘTY - MAMY ZWYCIĘZCÓW !

          lista zwycięzców znajduje się w zakładce SUKCESY UCZNIÓW SP10
           


           

          ROK SZKOLNY 2020/2021


          PROJEKT ROZSTRZYGNIĘTY - MAMY ZWYCIĘZCÓW !

          lista zwycięzców znajduje się w zakładce SUKCESY UCZNIÓW SP10

          Zapraszamy do obejrzenia prac uczniów PLIK.pdf